22 aug. 2016

Kingituste maksustamine

0 Comment

kink2Kingituste maksustamine

Kingitus oma olemuselt on rahalise väärtusega hüve, mille eest kingituse tegija midagi vastu ei saa.

Üldjuhul on kingitus maksustatav tulumaksuga. Oma töötajale tehtud kingitus maksustatakse aga erisoodustusmaksuga.

Siin tuleb aga arvestada, et kingituseks ei loeta:

  • kulutusi, mida ei saa käsitleda hüvena saaja jaoks (nt õhupall, vimpel, plakat, voldikud, tootenäidised jms), st asju, millel puudub tarbimisväärtus;
  • reklaamkingitust, mille väärtus ilma käibemaksuta on kuni 10 eurot; *
  • lootusetu nõude või varastatud kauba mahakandmine;
  • sponsorlus, eesmärgiga on ettevõtte reklaamimine (Peab olema võimalik tõestada, et reklaamiti ettevõtet).
  • antud allahindlused (need on pigem ettevõtte hinnapoliitika)

Pilvebüroo selgitustega kingituste ja annetuste maksustamise kohta saad lugeda siit.

Väga levinud on sotsiaalvõrgustikes lähiviidavad jagamised, kus on võimalik saada kingitusi. Sellisel puhul on oluline vahet teha, kas tegemist on müügikampaaniatega või tarbijaloteriidega.

Kingitustena ei käsitleta ka kaupade või teenuste allahindlusi ja soodusmüüke. Müügikampaaniate korral käitletakse saadud hüve kui allahindlust, mitte kui kingitust. Seega üldjuhul müügikampaaniate korral ei kuulu hüve maksustamisele.

Tarbijaloteriide puhul selgub hüve saaja alles loosimise käigus ja antavad auhinnad on käsitletavad maksustatavate kingitustena

Maksu- ja tolliameti selgitusi müügikampaaniate ja tarbijaloteriide kohta loe siit.

 

[top]
UA-83153833-1